Tavaly nyáron már teszteltem ezt az autót, mostanában pedig kifejezetten szélsőséges időjárási körülmények között, esőben, havas esőben, sőt hóban is közlekedhettem vele. Az autó formája – ha nem is mondanám áramvonalasnak -, mégis stílusos, és ami fontos, nem hasonlít a versenytársakra. Méretével és egyediségével kitűnik a tömegből. Hosszú, széles és még magas is, főleg a nagyon hasznos tetősínnel. Majd’ két méteres. Igazi terepjárós forma, nem az a városi SUV feeling. De nem is akar annak látszani.
Gombnyomás kézügyben
A magasságot már a beszálláskor érezzük, fel kell lépnünk, hogy behuppanhassunk a szép bőrülésekbe. A kinti megújulás szinte semmi, ahhoz képest, hogy mekkorát változott a Rexton az elődjéhez képest belül. Itt már korántsem terepjáró érzésünk van, sokkal inkább luxusautóban érezzük magunkat.
Az egész belső tér igényes, a varrott bőr igazán elegáns, a kormány jó fogású bőr, rajta sok minden elérhető, mégis gyorsan megszokható és könnyen kezelhető. Innen lehet a műszerfal közepén lévő digitális kijelzőt kezelni, a zenét, a hangerőt állítani és ide került a tempomat is. Bár én jobban szeretem a Merciknél és a régi Rextonnál is jól funkcionáló, önálló karral irányítható sebességtartó automatikát, ez a megoldás is egyszerű és jól működik. A kormányon van még egy gomb, amivel a kormányfűtést kapcsolhatjuk be. Ez most télen igazán praktikus.
A műszerfal közepét egy óriási, 9,2 colos tablet-szerű kijelző uralja. Alatta néhány egyszerű gomb. De semmi túlzás, minden nagyon könnyen átlátható. A nagy kijelző érintőképernyős, a navigáció, a rádió és a beállítások igazán könnyedén állíthatók. Előttünk a központi műszerek, a szokásos kilométeróra és a fordulatszám-mérő. De ezt a kormányról egy gombbal akár el is tüntethetjük, és a középső digitális kijelzőt akár személyre is szabhatjuk. A középső konzolon állíthatjuk be a zenét és hangolhatjuk össze a rendszert a telefonunkkal. Ez szerencsére nagyon gyors, így hosszú úton (főleg külföldön) nem kell keresgélni a csatornákat, hallgathatjuk a saját zenénket bluetooth-on. És milyen minőségben! S bár a Ssangyong nem jelöli meg a márkát, de igazán jó minőségű a hifi.
Családra tervezve!
Az ülések nagyon kényelmesek, csak gombokkal állíthatók és memorizálhatók, és nem csak ülésfűtés, hűtés is van bennük! Sőt, még a dönthető hátsó ülések is fűthetők, az utolsó sorban pedig két ülés lapul. Így akár 7 személyt is utaztathatunk.
Egy nagyobb család is bőven elfér a kocsiban: Öt személy kényelmesen utazik az óriási beltérben. A csomagtartó ilyenkor hatalmas. Most, a hóban két szánkót szinte csak bedobtam hátra, az előző hétvégén pedig 3(!) biciklit is elvittem vele. Igaz, ekkor egy ülést a második sorból le kellett hajtanom. Szóval az új Rexton, elképesztő helykínálattal rendelkezik. A csomagtartó alaphelyzetben 1051 literes. Ha ledöntjük a támlát, 23 liter híján két köbméter. Ha mind a hét ülést használjuk, marad még a harmadik sor mögött 240 liter.
Úttalan utakon
Az új Rexton alapvetően hátsó kerék hajtású, de persze csak egy gombot kell elfordítanunk és máris 4X4-es igazi terepjáróvá válik. Ezt a szánkózáskor próbáltam ki először. A domb tetejére mások felmásztak, mi a Rextonnal mentünk föl a tetejére. Egy kis hó meg sem kottyant neki.
A 2,2-es dízel erőforrás 187 lóerős, és ahhoz képest, hogy mekkora autóról van szó, egész dinamikusan lehet vele menni. Ki tudok lőni vele a lámpánál, és az előzéshez sem kell sokat készülődnöm. És persze erős, azaz nyomatékos is, sokat mondó adat, hogy akár 3 tonnát is húzhatunk vele. A 7 sebességes automata váltó finoman működik, egy kis pöcökkel pedig akár manuálisan is kapcsolgathatjuk a sebességeket.
Ahhoz képest, hogy mekkora autó, még a fogyasztása is baráti, mert városban 11 liternél nem mértem többet, országúton 9 literrel is beéri. És még egy nem elhanyagolható szempont: az ára. Már nyolcmillió forintért hozzájuthatunk egy ilyen autóhoz, na jó, nem ilyen felszereltséggel. De a minden földi jóval ellátott autónk is megáll 13-14 millióból, ami a konkurencia hasonló modelljeinél minimum 2-3 millióval olcsóbb.
Összességében egy igazi nagy világjáró az új Ssangyong Rexton, amivel nemcsak az utakon, hanem majdnem bárhol kalandozhatunk.
További információkat a www.rextonsuv.hu oldalon találtok.