kolp
Alsópáhok, Kolping Hotel

Két kiskamassszal a Kolping Hotelben

Nem először járunk itt, visszatérő vendégek vagyunk Bobóországban. Pedig elsőre azt gondoltam ide csak kisgyerekkel érdemes jönni. De most nyáron egy 9 és egy 12 éves gyerekkel megbizonyosodtam, hogy bármelyik korosztálynak találni itt programot bőven.

Tízkor íjazunk, majd gokartozunk, utána megyünk a medencéhez csúzdázni – sorolja a lányom még az ágyban. Rendben, de előbb irány a reggeli! Mert az is egy program. A svédasztal itt inkább terülj-terülj asztalkám, óriási a választék reggel is, este is. A bőséges napindító után lepihennék, de hát itt vannak a gyerekek. Vagyis csak voltak, máris rohannak nyilazni, így én visszatérhetek a szobába kicsit ejtőzni.

Bobó is ejtőzik, míg vár az új vendégekre

Dél felé kerülnek elő, számtalan élménnyel gazdagodva, de most már nincs mese, mennem kell a medencepartra, mert közben a nap is kisütött. Persze rossz idő esetén sincs nagy gond, a szálloda belső élménymedencéiben is el lehet tölteni egy egész délutánt. Könnyű ebéd a medencék mellett, majd kezdődik a vízilabda, Andrással a szálloda egyik animátorával, akit már tavalyról ismerünk.

Délután a srácok megint eltűnnek egy bő órára, mivel beborult, ők bevonulnak a játszóházba. Én felfedezem a „csendes wellness-t”, azt a részt, ahová a gyerekek nem tehetik be lábukat. Itt csend és nyugalom honol, úszom egyet a fedett uszoda medencéjében, majd beülök a délutáni szauna felöntésre.

Hétkor már ismét az étteremben vagyunk, ahol a srácok már szintén teljesen önállóak: kiválasztanak mindent maguknak, repetáznak és a vacsora végén a gyümölcs mellé mindig kerítenek fagyit is. De siessünk, mert foci vb van, és nyolckor jó meccs lesz. Az étterem fölötti konferenciatermet a foci fanatikusainak rendezték be; székek, babzsákok és egy nagyképernyős tv bekészítve. De a gyerekeket nem nagyon érdekli a meccs, ezért eltűnnek a játékteremben. A második félidő közepén jönnek vissza, új élményekkel és új barátokkal.

Új nap, új programok

Mivel felhős az idő, a napi „szokásos” íjászat és gokartozás után bringát bérelünk a recepción. Irány Hévíz, ami 10 percre van Alsópáhoktól. A világhírű tóban sokan fürdenek, mi körbebringázzuk azt, majd a fő utcán keresünk egy kifőzdét, hogy megebédeljünk. Délután Keszthelyre tekerünk, egy mesés erdei úton keresztül. A Festetich-kastélyt még nem láttuk, így ez a délutáni program. Vacsorára érünk vissza a Kolpingba, ahol este nyolckor Fecó a bűvész kápráztatja el a kicsiket és bevallom őszintén, a nagyokat is.

Ha éppen nem süt a nap, akkor sem lehet itt unatkozni. Mivel kint ömlik az eső bevetjük magunkat a benti sport terembe. Asztaliteniszezünk és kipróbáljuk az XXL-es csocsót, amivel minimum hat ember játszhat csak, így összehozza az idegeneket. Mi is összebarátkozunk egy másik családdal, bár ez elsőre inkább háborúnak tűnt a kis focisták tekergetése közben. De délután már nemcsak az asztali focival bizonyíthatunk, ötkor ugyanis indul a focibajnokság a szálloda műfüves pályáján. A gyerekcsapatok másfél órán keresztül versengenek egymással, kifulladásig. Szerencse, hogy az apukák meccse csak kétszer 15 perces, mert közben újra kisüt a nap és már igencsak melegünk van. Este újra a vb a főszereplő, hiába a férfiember már ilyen, még akkor is, ha apuka. De a gyerekek most sem unatkoznak: először bingót játszanak egy másik teremben, majd bohóc szórakoztatja őket.

Utolsó napunk délelőttjén a bioházak mögötti területre sétálunk, ahol a hotel kalandparkja található. A gyerekek már gyakorlottan csatolják magukra a hevedereket és már neki is vágnak a fáknak. Jó kis program, fejleszti a készségeiket és még szeretik is. Délután még utoljára gokartoznak egyet, addig én bevetem magamat a fitness terembe és mozgok egy bő órát indulás előtt.

Igazán aktívra sikeredett ez a pár nap, de mégis kipihenten érzem magamat…két gyerekkel! Jövőre is jövünk!

KOLPING HOTEL**** SPA & FAMILY RESORT

kolping.hotel.hu

(Összesen ennyien olvastátok: 1 161 , ma: 1 )
További cikkek - Almásy Gyula

Maldív kényeztetés arab fűszerezéssel – Jumeirah Vittaveli

Fekszem a teraszon álló cabanámon, előttem a fehér korallhomok és a valószerűtlenül...